۱۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان:

آموزش مدیریت بحران هر منطقه باید منطبق با اقلیم باشد

آموزش مدیریت بحران هر منطقه باید منطبق با اقلیم باشد

بندرعباس- مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بر لزوم آموزش صحیح و عملی برای مواجهه با بحران‌ها و متناسب سازی آموزش با نوع اقلیم هر منطقه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد حسن زاده در جلسه کمیته آموزش و مانورها با تسلیت شهادت سردار مقاومت سید حسن نصرالله، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایل اطلاع رسانی حوادث مربوط به حوزه مدیریت بحران، آگاه سازی مردم نسبت به حوادث برای کاهش مشکلات و حوادث است.

وی بر آمورش مدیریت بحران منطبق با جغرافیا و اقلیم هر منطقه افزود: در روزهای گذشته در جزیره قشم شاهد حادثه آتش سوزی در بازار قدیم این شهر بودیم که خوشبختانه با مجموعه اقدامات انجام شده بحران کنترل شد، در چنین مواقعی هماهنگی بین تمام ارگان‌ها و عوامل زیر نظر فرماندهی عملیات اهمیت بسیاری دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به حادثه اخیر معدن طبس و همچنین سیلاب شهر جیرفت، گفت: حوادث اخیر تجربه‌های تلخی است که نشانگر عدم آموزش مستمر و عملیاتی نکردن آموزش‌ها و ارزیابی نکردن عکس العمل ها در مواقع حساس و تأخیر در مانورهای عملیاتی است که می‌تواند باعث بروز بحران شود اما اگر موارد ایمنی بدرستی رعایت شود قطعاً خطرات جانی کمتری خواهیم داشت.

وی در ادامه به برگزاری نشست‌های تخصصی بین سازمان‌های مرجع اشاره و بر مدیریت رسانه‌ای با توجه به تأثیر پذیری افکار عمومی از رسانه‌ها برای جلوگیری از بهم زدن آرامش عمومی در مواقع اضطراری تأکید کرد و گفت: طرح سلام طرحی ملی است و همه دستگاه‌ها مکلف هستند که نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با اقلیم و شرایط مجموعه‌های کاری خود اقدام و به صورت مستمر و جدی پیگیر باشند که بهره گیری از ابزارهای نوین و جدید برای اثرگذاری بیشتر آموزش‌ها مورد تأکید است.

کد خبر 6244440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha